Personlig rörelsecoachning fokuserar på dig och ditt rörelsemönster. Tillsammas utforskar vi och förändrar ditt sätt att gå och röra dig. Rörelsecoachningn skiljer sig från mycket annan träning då den utgår från hur du känner och hur upplever din rörelse och din kropp.

Personlig rörelsecoachning

Går du eller springer fel ? Känner du att du går fel eller att du får återkommande ont men inte hittar orsaken?

Då kan personlig rörelsecoachning hjälpa dig att upptäcka snedbelastningar i ditt rörelsemönster när du går eller springer. 

Haltar du? Ofta ont i din rygg, höft eller knän? Trött efter att ha gått en bit eller svullnar dina fötter? Hälsporre, ont i hälen eller hälsenan? Operarat höften? Artros? Gör det ont att springa eller blir du snabbt trött i musklerna?

Du behöver inte ha ont för att träna rörelsecoachning men många av oss har faktiskt tyvärr ont när vi rör oss vilket begränsar.

Vill du ha mer energi, bättre löpsteg eller mer kraft i vardagen? Då är rörelsecoachning något för dig. 

Känner du att det inte stämmer i ditt sätt att röra dig eller blir du ofta trött i kroppen utan större ansträngning. Då kan det vara värt att se över hur du använder din rörelseapparat med muskler, leder och andning. Helt enkelt hur du använder kroppen i rörelse.

Boka en tid – så här går det till:

Lär dig gå rätt! De flesta av oss går varje dag och alla steg räknas även de mellan sängen och köket.

Vi börjar med ett tillfälle och vad du behöver bestämmer vi i samråd.  Något tätare i början med coachningarna /träningarna och längre mellan träningstillfällena därefter. Övningar, plats och tempo anpassas efter dig som tränar. Och vid träning utomhus rekommenderas kläder och skor efter väder. Vi är oftast utomhus då det ger dig mer då avslappning och fokus kommer mer naturligt.

Här hittar du mer information om rörelsecoachning t ex All Rörelsecoachning sker utomhus eller Joggcoachning.

Personlig rörelsecoachning

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.