Rörelseträning för dig som vill springa lättare, joggcoachning.

Rörelseträning där fokus är på att hitta en skonsam och skön känsla när du springer. Träningen passar både dig som joggar då och då och dig som springer långt. Löpteknik med fokus på en skonsam rörelse och en go känsla i kroppen. Boka en tid för joggcoachning på Kreafix Hälsa.

”Så himla coolt!! Helt otroligt att man kan känna sådan skillnad på bara två veckor. Wow. @kreafixhalsa.se Ellinor, du är en riktigt grym coach! Pedagogisk, lyhörd och inspirerande” / Linda

Hur går en joggcoachning till?

Du upptäcker hur du springer, får övningar som stärker din kropps rörelse och hittar ett flyt i löpningen i olika tempon från jogg upp till sprint beroende på vad som passar dig. 

Läs mer om joggcoachning på bloggen Dags att börja jogga?.

”Tack för allt Ellinor 
Du är en grym coach!”
/ Johanna

Vi börjar från början för att hitta rätt känsla och lätthet i löpningen. Träningen passar alla nybörjare som rutinerad löpare. Fokus på skonsam rörelse, återhämtning, minskad belastning på kroppen. Det skall vara skönt och roligt att springa och jogga! 

”Du vet vad jag tyckte om de 4 tillfällena, utöver förväntan, sjukt intressant och lärorikt. Också annorlunda från det jag kanske tänkt på innan som löpträning. Tjejerna använder sig inte spontant av sina lärdomar, men är väldigt medvetna när vi pratar om det och använder det på våra träningar. Då har de fantastisk koll på vad vi gjorde och vad de lärde sig. Jag och Filip använder oss av dina tips och övningar och framförallt det här med återhämtningen och vilan, samt löpsteget, korta steg osv vid snabbare löpningar. Om vi går vidare och träffas igen tror jag att vi ska göra det lagvis med färre personer och möjlighet för stöd. Tror att många tjejer hade velat prata med dig enskilt och fått råd.” Malin, lagledare handbollslag F05

Träningen sker utefter dina förutsättningar. Genom att ändra sitt rörelsemönster minskar belastningen på kroppen och vanliga skavanker försvinner och du får en lätthet i löpningen. 

”Har bara fått positiva kommentarer från första tillfället. En del tog till sig det så pass mycket att de åkte hem och lärde föräldrarna hur man går rätt. ” Tommy, handbollstränare P11

Joggcoachning för dig som vill springa
Tagged on:             

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.